آسفالت اصلاح شده با الیاف

شاخصه های آسفالت اصلاح شده با الیاف

۱-سهولت تولید و اجرا

عموماً به منظور تولید آسفالت های پلیمری و کاربرد هیدروکربن ها از جمله گیلسونایت افزودنی باید در یک پروسه پیچیده و پرهزینه به قیر اضافه شده و قیر اصلاح شده جهت تولید به کارخانه حمل شود. برای تهیه آسفالت اصلاح شده با الیاف نیز بایستی تمهیداتی در کارخانه آسفالت اندیشیده شود. به علاوه برای اجرای آسفالت های پلیمری باید از ماشین آلات خاص استفاده شده و تمهیداتی نیز برای دستیابی به دانسیته مطلوب اندیشیده شود. درصورتی که آسفالت اصلاح شده با الیاف در همه کارخانه ها با هر ظرفیت به خوبی با مصالح و قیر مخلوط میشود. الیاف آسفالت پس از توزین مصالح سنگی و قبل از اضافه کردن قیر، به صورت بسته بندی به میکسر اضافه شده و در عرض چند ثانیه به طور یکنواخت و کامل در مخلوط توزیع می شود.

۲-پایداری انبارش

قیرهای اصلاح شده با الیاف سیستم های چندفازی هستند و باید جداشدن فازی در آنها بررسی گردد. پلیمرها و هیدروکربن ها مانند گیلسونایت غالباً افزودنی قیر بوده و قبل از پروسه تولید با قیر مخلوط می شوند. لذا در زمان انبارش و حتی هنگام گرم شدن درون مخازن، احتمال دو فازی شدن قیر اصلاح شده وجود دارد. لیکن الیاف مرکب افزودنی آسفالت است و از آنجا که به صورت خشک به مخلوط اضافه می شود، چنین مسائلی را به دنبال ندارد.

۳-مشخصات طرح آسفالت

به منظور استفاده از پلیمرها، هیدروکربن ها و فیلرها برای اصلاح خواص آسفالت لازم است نسبت به تهیه مصالح سنگی پروژه و نیز انجام آزمایش های طرح اختلاط اقدام شده و مشخصات حجمی آسفالت با وجود افزودنی برآورد شود. درصورتی که به دلیل مقدار وزنی کم و قابل اغماض الیاف مرکب، هیچ گونه تغییر در مشخصات طرح اختلاط آسفالت گرم معمول جهت تولید آسفالت اصلاح شده با الیاف نیاز نخواهد بود. هزینه های کمتر نگهداری روسازی به دلیل دوام بیشتر و عملکرد برتر آسفالت اصلاح شده با الیاف در مقایسه با آسفالت گرم سنتی

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×