کاربرد آسفالت پلیمری در اجرای پروژه جاده گود آبعلی با استفاده از پلیمر وستاپلاست ایوانیک آلمان

جاده گود آبعلی در شمال شرقی تهران واقع می باشد. به دلیل ترافیک بالای کامیون های حامل نخاله های ساختمانی موجب شده است که این جاده متحمل ترافیک بالا با وزن زیاد باشد. . با توجه به اهمیت کیفیت آسفالت در این پروژه، کارفرمای به پیمانکار پروژه کاربرد آسفالت پلیمری را ابلاغ نمود و این پروژه در سال ۱۳۹۶ با کاربرد آسفالت پلیمری تهیه شده با پلیمر شرکت ایوانیک آلمان با نام وستاپلاست اجرا شد.

مسیر های پرد تردد که مسیر عبور ماشین های سنگین می باشند، به دلیل تردد زیاد و تحمل بار سنگین در معرض آسیب دیدگی می باشند. بسیاری از مشکلات پدید آمده در سطح این مسیر ها به دلیل کافی نبودن خاصیت ارتجاعی لایه های آسفالتی است. خرابی های ایجاد شده در روسازی آسفالتی این مسیر ها علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین به متولیان، مخاطرات ایمنی فراوانی را هم به وجود می آورد. از این رو کاربرد آسفالت پلیمری در این مسیر ها می تواند به کیفیت و کارایی آن ها کمک نموده زمان سرویس دهی آسفالت را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان ترکیبی از مزیت های پلاستومری و الاستومری را داراست و برای اختلاط به همزن دور بالا (High Shear) نیاز ندارد. مقاومت اسفالت اصلاح شده با پلیمر را در برابر خزش دینامیکی، شیار شدگی و ترک خوردگی افزایش می دهد و همچنین دمای مورد نیاز جهت تراکم آسفالت را کاهش می دهد. این پلیمر نقطه نرمی و مقاومت برشی را نیز افزایش می دهد.

 

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.