اجرای پروژه آسفالت پلیمری در مسیر BRT بزرگراه خاوران با استفاده از پلیمر آنتی استریپر ایوانیک آلمان

مسیر (اتوبوس های تندرو) BRT بزرگراه خاوران از خطوط پر تردد می باشد. با توجه به اهمیت کیفیت آسفالت در (اتوبوس های تندرو) BRT، کارفرمای محترم (سازمان مهندسی شهرداری تهران) برای پروژه مسیر (اتوبوس های تندرو) BRT استفاده از اسفالت اصلاح شده با پلیمر را ابلاغ نمود و این پروژه در سال ۱۳۹۶ با استفاده از اسفالت اصلاح شده با پلیمر شرکت ایوانیک آلمان با نام آنتی استریپر اجرا شد.

خطوط (اتوبوس های تندرو) BRT همواره به دلیل تردد زیاد و تحمل بار سنگین در معرض آسیب دیدگی می باشند. بسیاری از مشکلات پدید آمده در سطح این مسیر ها به دلیل نفوذ رطوبت در زیر لایه های آسفالت و جدا شدن قیر و مصالح از یکدیگر اتفاق می افتد. از این رو استفاده از آسفالت پلیمری در این مسیر ها می تواند به کیفیت و کارایی آن ها کمک نموده زمان سرویس دهی آسفالت را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

نکته قابل توجه در این مورد این می باشد که این پروژه در ماه های گرم تابستان انجام شد و تا به حال آسفالت پلیمری BRT خاوران هیچگونه تغییر شکل و آسیبی نداشته است که این مورد نشان دهنده کیفیت و دوام بالای آن می باشد و با این حساب در فصل های سرد نیز آسیبی نخواهد دید.

 

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.