آسفالت نوین در اصفهان

آسفالت نوین در اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ کیلومتر از راه های استان آسفالت نوین شده است، گفت: استفاده از آسفالت نوین برای کمک به محیط زیست اصفهان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در سال ۹۵ حجت الله غلامی اظهار داشت: بهبود عملکرد آسفالت، کاهش آلودگی، کاهش دمای تولید، کاهش مصرف انرژی تولید و پخش، کاهش استهلاک ماشین آلات، مقاومت کششی بیشتر، مقاومت بیشتر در برابر لغزندگی، انعطاف بیشتر و سرو صدای کمتر از جمله مزیت ‌های استفاده از آسفالت‌های نوین است.

وی افزود: در اﺳﺘﻔﺎدﻩ از ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی های ﻧﻮﻳﻦ در ﺻﻨﻌﺖ ﺁﺳﻔﺎﻟﺖ ﻏﻴﺮواقعی ﺑﻮدن ﻗﻴﻤﺖ ﻗﻴﺮ ﺗﺎ ﭼﻨﺪی ﭘـﻴﺶ ﺑﺎﻋـﺚ شده ﺑـﻮد کـﻪ اﺳـﺘﻔﺎدﻩ از ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی های ﻧـﻮﻳﻦ در ﺻـﻨﻌﺖ ﺁﺳﻔﺎﻟﺖ همواره ﻏﻴﺮ اﻗﺘﺼﺎدی ﺟﻠﻮﻩ کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: ﭼﺮاکه اﺳﺘﻔﺎدﻩ از روﺷﻬﺎی سنتی تعمیر و ﻧﮕﻬﺪاری ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺮاش و روکش ﻳﺎ ﻟﻜﻪ ﮔﻴﺮی همواره ﻗﺎﺑﻞ اﺟﺮاﺗﺮ و ارزاﻧ‌ﺘﺮ از روش های ﻧﮕﻬـﺪاری ﻣـﺪرن و ﻧﻴﻤـﻪ ﻣـﺪرن اﻣـﺮوزی ﺑه ﻨﻈﺮﻣـیرﺳﻴﺪ که اﻳﻦ ﺣﻘﻴﻘﺖ سبب شده که ورود ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژﻳﻬﺎی ﻣﺮﺑـﻮط ﺑـﻪ ﺁﺳـﻔﺎﻟﺖ ﺑـﺎ ﺗـﺎﺧﻴﺮ ﻗﺎﺑـﻞ ﺗـﻮﺟﻬی ﺑـﻪ کشور اﺗﻔﺎق ﺑﻴﻓﺘﺪ.

وی بیان داشت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، استفاده از فن آوری‌های نوین در نوع استفاده از آسفالت‌ها، آسفالت نوین مانند آسفالت sma، میکروسرفیسینگ، ژئوگرید، الیافی و مهمتر از آن آسفالت‌های لاستیکی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

غلامی اضافه کرد: این آسفالت‌ها در جهت کمک به محیط زیست، صرفه اقتصادی، ۵۰ درصد مقاومت بالا و عمر بیشتر در جهت توسعه پایدار تولید می‌شود.
وی اظهار داشت: تا قبل از این از آسفالت های معمولی استفاده می‌شد که در حال حاضر آسفالت‌های sma، الیافی، میکروسرفیسینگ، ژئوگرید و لاستیکی در دستور کار قرار دارد که در آنها مصرف قیر کاهش پیدا کرده و آیتم‌های دیگر در جهت افزایش عمر و مقاومت آسفالت افزایش یافته است.

غلامی افزود: اصفهان به لحاظ قرار گیری در محل چهارراه حمل ونقل کشور و به جهت وجود صنایع بسیار در آن بارهای ترافیکی سنگینی بر جاده های آن تحمیل می شود که این سنگینی بار با آسفالت‌های معمولی جواب نمی دهد و باعث نشست آسفالت و موج دار شدن آن و در نهایت از بین رفتن آسفالت می شود که ضروری است برای دوام بیشتر از آسفالت های نوین استفاده شود.

وی بیان داشت: از مزیت‌های استفاده از آسفالت های لاستیکی و نوین، ضمن آنکه عملیات خط کشی بر روی آنها بهتر انجام می شود و در هنگام بارندگی از شدت لغزندگی کاسته می شود و بازتاب نور بیشتری در شب دارد، در دراز مدت نیز دارای ارزش افزوده است و همچنین صرفه جویی انرژی، استفاده از پایداری محیط زیست، برگرداندن لاستیک‌های فرسوده به چرخه سود دهی و رانندگی با آرامش بهتر، سروصدای کمتر، انعطاف بیشتر، ماندگاری و مقاومت بالاتر آسفالت و اجرای کار آسان تر از جمله مزیت‌های آن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×