آسفالت پلیمری جاده سیاهکل به دیلمان

 

جاده سیاهکل به دیلمان به طول ۴۵ کیلومتر در شمال کشور در استان گیلان واقع شده است. این جاده باریک که همه زیبایی ها را در معرض دید می گذارد و به عنوان مهمترین زیرساخت توسعه گردشگری این منطقه محسوب می شود ، دوسالی است که در غرش صدای تریلی ها و خودروهای سنگین به باتلاقی از قلوه سنگ و گل و لای تبدیل شده و با تخریب آسفالت و ایجاد دست انداز، عبور را برای خودروهای سواری سبک سخت کرده است.

وحشت خطر تصادف با تریلی های سنگین و جاده پر از دست انداز به گونه ای است که اکنون هر مسافری با یک بار سفر به این خطه ترجیح می دهد که هیچگاه دوباره به این منطقه سفر نکند . یکی از ساکنان این منطقه می گوید : پیمودن فاصله ۴۵ کیلومتری محور سیاهکل به دیلمان تا دو سال قبل با سواری حدود ۴۵ دقیقه طول می کشید که اکنون این فاصله با ایجاد دست اندازها و تخریب جاده به دو ساعت افزایش یافته است .

منوچهر عطاپور یکی از عوامل تخریب این مسیر را عبور بیش از ظرفیت خودروهای سنگین حامل سیمان دانست و افزود: رفت و آمد خودروهای سنگین در این مسیر کم عرض و جنگلی موجب شده که روکش آسفالت ترک برداشته و بدنبال آن جاده تخریب شود . وی خاطرنشان کرد : جاده قبلی امکان رشد و توسعه منطقه دیلمان را فراهم ساخته بود و به همین دلیل ساخت ویلا و ساختمان در این منطقه رونق گرفته بود . وی تصریح کرد : کسانی که با سابقه ذهنی گذشته به این منطقه می آیند، با دیدن جاده ویران شده از نیمه راه بر می گردند و هیچگاه قصد سفری دوباره به این منطقه را به ذهنشان راه نمی دهند. این ساکن منطقه سیاهکل یادآور شد: نه تنها گردشگران در این منطقه دچار مشکل و آسیب شده اند بلکه حدود یکصد روستا در مناطق ییلاقی دیلمان و پیرکوه با مشکل تردد مواجه هستند. از آنجایی که این جاده در یک منطقه ی بارانی و مرطوب قرار گرفته است، رطوبت وارد زیر ساخت های آسفالت در این منطقه شده و خرابی های زیادی به بار می آورد. برای رفع مشکلات جاده ای مسیر سیاهکل به دیلمان، از آنتی استریپر ایوانیک آلمان در اجرای آسفالت استفاده کرده اند که علاوه بر کاهش عریان شدگی و شن زدگی آسفالت، باعث افزایش مقاومت و دوام رطوبتی آسفالت نیز شده است.

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.