آسفالت ماستیک درشت دانه

آسفالت ماستیک درشت دانه

آسفالت ماستیک درشت دانه

امروزه با افزایش تعداد بارهای محوری راه ها و بالا رفتن فشار ناشی از چرخ وسایل نقلیه، روسازی های آسفالتی در معرض بارگذاری بیشتر و در نتیجه تنش های فشاری و کششی زیادی قرار می گیرند که این امر منجر به خرابی زودرس رویه آسفالتی راه ها می گردد. خرابی هایی چون خستگی و شیارافتادگی که ناشی از بارهای ترافیکی زیاد بوده و موج زدگی و ناهمواری هایی که در اثر ترمزهای شدید وسایل نقلیه روی می دهند، همچنان یکی از معضلات اصلی روسازی های انعطاف پذیر آسفالتی به شمار می روند و همواره نیز در حال افزایش هستند. در حال حاضر، روکش های آسفالتی جاده ها و معابر کشور با استفاده از مخلوط آسفالت گرم سنتی اجرا می شوند که با دانه بندی پیوسته و توپر تولید می شود. دوام ناکافی این نوع آسفالت در تحمل فشارها و کشش های رو به افزون، متوسط عمر مفید آن را در کشور به کمتر از پنج سال رسانده است که این موضوع منجر به اختصاص اعتبارات و بودجه های هنگفت به این صنعت گردیده و هر ساله باعث هدر رفتن سرمایه های زیاد در کشور می شود. لذا با علم بر حجم بالا و روز افزودن وسایل نقلیه از یک سو و عمر کوتاه و خرابی های متعدد رویه های آسفالتی رایج از سوی دیگر، نیاز به استفاده از لایه های آسفالتی با دوام بیشتر امری ضروری به نظر می رسد. در این مسیر، استفاده از آسفالت ماستیک درشت دانه SMA با مشخصات عملکردی فوق العاده و جایگزین نمودن آن با مخلوط آسفالت گرم سنتی در کلیه محورهای بزرگراهی و معابر پر تردد کشور ایران، راهکاری مناسب و مقرون به صرفه می باشد. با توجه به کاربرد موفقیت آمیز مخلوط آسفالت ماستیک درشت دانه SMA در اروپا، آسیا و کشور آمریکا و نتایج عالی ارزیابی های عملکرد میدانی آن، شرکت پاکسار شن در راستای خط مشی نوآوری و ارتقاء کیفیت محصولات آسفالتی خود از سال ۱۳۹۲ تصمیم گرفت این نوع مخلوط آسفالتی را تولید کرده و به کارفرمایان صنعت راه سازی ارائه نماید. این شرکت در سال اول، موفق به اجرای پروژه پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی با استفاده از مخلوط آسفالت ماستیک درشت دانه SMA گردید که در حال حاضر یک سال از عمر رویه آسفالتی این پیست می گذرد.

تاریخچه

اسفالت ماستیک درشت دانه بیش از ۳۰ سال در قاره اروپا مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع آسفالت برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ به منظور مقاومت در برابر فرسایش ناشی از لاستیک های یخ شکن در آلمان مورد استفاده قرار گرفت. گرچه مزیت دیگری نیز در همان ابتدا در این مخلوط دیده شد که مقاومت بسیار زیاد در برابر شیارافتادگی بود. استفاده از لاستیک های یخ شکن بعدها در کشور آلمان ممنوع شد، اما پس از بهبود مشخصات فنی، استفاده از این نوع آسفالت گسترش یافت و از سال ۱۹۸۴ به عنوان یک استاندارد ملی آلمان تدوین گردید. امروزه از اسفالت ماستیک درشت دانه در قشر رویه محورهای پرترافیک، راههای دسترسی معادن، پیست های اتومبیلرانی، روسازی بنادر و فرودگاه های سراسر جهان استفاده می شود. تجربه استفاده از SMA از سال ۱۹۶۰ در کشور آلمان نشان می دهد که عمر مفید این آسفالت در جاده های با حجم ترافیک بالا بیش از ۲۰ سال است. شایان ذکر است که تا سال ۲۰۰۶، سی درصد راه های کشور آلمان توسط آسفالت SMA پوشیده شده است که پنجاه درصد ترافیک جاده ای این کشور را تحمل می کنند. استفاده از این نوع آسفالت در کشور آمریکا نیز پس از ارزیابی و بررسی تجربیات کشورهای اروپایی در سال ۱۹۹۱ اتفاق افتاد. در این ارزیابی ها مشخص شد که آسفالت SMA به مدت بیش از ۲۰ سال در اروپا با موفقیت اجرا شده است. در سال ۱۹۹۱ در کشور آمریکا یک گروه فنی تشکیل شد که تحقیقات تکمیلی را بر روی این نوع آسفالت انجام داده و انتقال دانش به این کشور را آغاز کردند. این تحقیقات منجر به ارائه دستورالعمل طراحی و اجرای مخلوط اسفالت ماستیک درشت دانه در این کشور شد. تاکنون این نوع آسفالت در اکثر ایالت های آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. آمریکا، آلمان، انگلستان، نروژ، اسلونی، روسیه، چین، استرالیا، کره جنوبی، ارمنستان، ترکیه، مالزی، آذربایجان، قزاقستان و هند از جمله کشورهایی هستند که آسفالت SMA در آنها به طور گسترده استفاده می ود.

معرفی آسفالت SMA

آسفالت SMA مخلوطی مستحکم و مقاوم در برابر شیارافتادگی است که برای تأمین مقاومت و استحکام به تماس سنگدانه های درشت خود وابسته بوده و برای دوام بیشتر به ملات غنی از قیر و فیلر تکیه دارد. نیل به این اهداف با استفاده از دانه بندی میان تهی مصالح سنگی در کنار ملات پر قیر اصلاح شده پلیمری یا تثبیت شده با الیاف امکان پذیر است. اسفالت ماستیک درشت دانه، مخلوطی با استخوان بندی سنگدانه ای است که از مصالح سنگی با دانه بندی میان تهی، فیلر معدنی، قیر و الیاف (در صورت نیاز) تشکیل می شود. این ترکیب نوین آسفالتی نسبت به آسفالت های سنتی، مقدار درشت دانه بیشتر، فضای خالی کمتر و قیر بیشتری دارد. مقدار زیاد مصالح درشت دانه (مصالح بزرگتر از ۷۵/۴ میلیمتر) در این آسفالت باعث کاهش مصالح میان دانه (مصالح کوچکتر از ۷۵/۴ میلیمتر و بزرگتر از ۱۸/۱ میلیمتر) شده که این امر به تماس سنگدانه های درشت به یکدیگر کمک می کند و در نهایت به افزایش استحکام و قدرت باربری و مقاومت بیشتر در برابر شیارافتادگی و تغییرشکل های دائمی منجر می شود.

دانه بندی مصالح سنگی آسفالت SMA نسبت به آسفالت سنتی با دانه بندی پیوسته، در نمودار با مقیاس توان ۴۵/۰ در سمت درشت تر منحنی دانه بندی با حداکثر دانسیته قرار می گیرد.

به دلیل دانه بندی میان تهی و سهم بالای مصالح درشت دانه و مقدار زیاد قیر در این نوع آسفالت، احتمال ریزش قیر و جدا شدن آن از مصالح سنگی افزایش می یابد. بنابراین برای رفع این موضوع و دستیابی به مخلوط همگن، این آسفالت نیازمند موادی نگهدارنده موسوم به الیاف یا فیبر می باشد. این الیاف از دو نوع سلولزی و معدنی هستند که به طور مستقیم به مخلوط کن کارخانه آسفالت اضافه می شوند که پس از انحلال پوشش آنها در دمای اختلاط و شکسته شدن ساختار ظاهری آن ها در اثر نیروی برشی وارده از سنگدانه ها، شبکه ای درهم پیچیده را تشکیل می دهند که عامل پیشگیری از جدا شدن و ریزش قیر است.

این شکل ساختار سنگدانه ای آسفالت ماستیک درشت  دانه SMA را در مقایسه با آسفالت گرم سنتی HMA نشان می دهد.

مزایای اسفالت ماستیک

افزایش عمر خدمت دهی در کنار عملکرد بهتر روسازی آسفالتی مزیت اصلی آسفالت ماستیک درشت دانه SMA می باشد. مزایای مهم کاربرد آسفالت SMA به شرح زیر هستند.

  • افزایش عمر خدمت دهی روسازی
  • ارتقاء مشخصات عملکردی روسازی آسفالتی و کاهش خرابی هایی چون شیارافتادگی، ترک های خستگی، حرارتی و انعکاسی، صیقلی شدن و شن زدگی سطح رویه ، عریان شدگی و خرابی رطوبتی
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری روسازی آسفالتی
  • کاهش آلودگی صوتی ناشی از ترافیک وسایل نقلیه
  • بهبود مقاومت لغزندگی رویه آسفالتی
  • افزایش دید علائم خط کشی سطح روسازی به دلیل بافت سطحی زبر و عمق بافت بالا که آب های سطحی را در خود نگه می دارد و انعکاس نور وسایل نقلیه را کاهش می دهد.

کم شدن پاشش آب های سطحی به دلیل بافت سطحی زبر و افزایش ایمنی

شاخصه های اسفالت ماستیک

هزینه های تولید و اجرای اسفالت ماستیک درشت  دانه در سراسر دنیا حدود ۵۰- ۲۰ درصد بیش از مخلوط آسفالت گرم سنتی است. هزینه های مربوط به الیاف، قیر اصلاح شده (در صورت استفاده)، درصد قیر بهینه بالا، تأمین درصد بالای فیلر دلیل افزایش قیمت اسفالت ماستیک است. با این وجود، افزایش عمر رو سازی به دلیل کاهش خرابی شیار افتادگی و افزایش دوام آسفالت و همچنین سایر مزایای اجرای این نوع مخلوط ارزش افزوده ای بیش از آن ایجاد

موارد استفاده اسفالت ماستیک

به طور معمول، اسفالت ماستیک در ساخت روسازی راه های با حجم ترافیک بالا یا راه های با بارهای سنگین و فشار چرخ زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی، موارد مهم کاربرد آسفالت ماستیک درشت دانه SMA به شرح زیر می باشند.

  • راه های با حجم ترافیک بالا
  • راه های با بارهای سنگین و فشار چرخ زیاد
  • نواحی روسازی با تنش های زیاد از جمله تقاطع ها، پایانه های کامیون ها و اتوبوس ها، اسکله ها و بنادر
  • روکش های نازک آسفالتی به منظور احیاء مقاومت لغزندگی و حفاظت از روسازی موجود. مخلوط آسفالت ماستیک درشت دانه با حداکثر اندازه اسمی کمتر از ۹ میلیمتر به این منظور مناسب است.
  • راه های مناطق کوهستانی برای مقاومت در برابر فرسایش و خرابی ناشی از لاستیک های یخ شکن. مخلوط آسفالت ماستیک درشت دانه با حداکثر اندازه اسمی زیاد و مصالح سنگی مقاوم در برابر سایش به این منظور مناسب است.

مشخصات طراحی

طرح اختلاط آسفالت ماستیک درشت دانه از دو مرحله اصلی تشکیل می شود:

  • ایجاد اسکلت سنگدانه ای مصالح درشت دانه به نحوی که تماس سنگی بین آنها برقرار گردد.
  • تأمین مقدار کافی ملات متشکل از قیر، مصالح ریزدانه و فیبر که مقاومت مطلوب داشته باشد.

درصد بالای سنگدانه های درشت در آسفالت ماستیک درشت دانه SMA باعث ایجاد فضاهای خالی بیشتر میان آنها می شود که این فضاهای خالی با ملاتی پر می شود که حاوی درصد بالاتری از فیلر و قیر است. این امر منجر به درصد فضای خالی کمتر آسفالت متراکم شده و به مقاومت این آسفالت در برابر نفوذ آب کمک می کند.

به دلیل اتکای مخلوط های آسفالتی SMA بر تماس سنگدانه ای بخش درشت دانه مصالح سنگی، مرغوبیت مصالح سنگی مانند شکل و سختی مصالح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر اساس توصیه آئین نامه روسازی آسفالتی راه های ایران، نشریه شماره ۲۳۴، حداقل مقدار قیر مصرفی در آسفالت SMA برابر ۶ درصد وزنی آن است که این مقدار زیاد قیر نسبت به مخلوط های آسفالتی سنتی، باعث دوام و ماندگاری بیشتر در برابر اثرات مخرب آب و عوامل جوی می گردد.

حدود مشخصات دانه بندی مصالح سنگی آسفالت SMA با حداکثر اندازه های ۲۵، ۲۰ و ۵/۱۲ میلیمتر در نشریه ۲۳۴ ارائه شده است. دانه بندی آسفالت SMA بایستی از این مشخصات انتخاب گردد تا تماس سنگدانه ای بخش درشت دانه آن برقرار شده و مخلوطی تهیه شود که حداقل معیار VMA را برآورده سازد.

فضای خالی بخش درشت دانه مصالح سنگی VCA پارامتری است که برای کنترل تماس سنگدانه ای مصالح درشت دانه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع، تماس سنگدانه ای بخش درشت دانه زمانی روی می دهد که مقدار فضای خالی مصالح درشت دانه درون آسفالت SMA (VCAmix) کمتر از مقدار آن در مصالح درشت دانه خشک (VCAdry) در آزمایش تعیین وزن واحد حجم کوبیده شده مطابق استاندارد AASHTO T19 باشد.

مشخصات و عملکرد آسفالت SMA وابستگی زیادی به کنترل دقیق درصد عبوری از الک مرزی بخش ریزدانه و درشت دانه دارد و اگر درصد عبوری از این الک زیاد شود، تماس سنگدانه ای آسفالت SMA از بین خواهد رفت. لذا اتخاذ حدود رواداری سخت گیرانه برای این الک اهمیت بسیار زیادی دارد.

توصیه های اجرا

به دلیل اهمیت حفظ دانه بندی مصالح سنگی که بتواند تماس سنگدانه ای درشت دانه ها را که برای عملکرد مناسب آسفالت SMA حیاتی است، ضرورت کنترل دقیق دانه بندی مصالح سنگی باید جدی گرفته شود. یکی از روش های کنترل دانه بندی مصالح آسفالت SMA ، اندازه گیری و کنترل دقیق درصد عبوری مصالح از الک های شماره ۴ و ۲۰۰ است.

در دانه بندی اسفالت ماستیک حدود ۱۰ درصد مصالح زیر الک شماره ۲۰۰ لحاظ می شود که حتی با به کارگیری کل مصالح فیلر بگ فیلتر کارخانه آسفالت، در بیشتر موارد بایستی حداقل ۵ درصد فیلر معدنی از منابع دیگر تأمین گردد. بنابراین سرعت تولید آسفالت ماستیک در کارخانه های آسفالت به توانمندی آنها در اضافه کردن فیلر معدنی بستگی دارد که مناسبترین روش، انبار کردن فیلرهای اضافی در سیلوی ذخیره فیلر می باشد.

در صورت استفاده از فیبر به عنوان عامل تثبیت کننده ملات قیری اسفالت ماستیک ، نسبت به مخلوط آسفالت گرم سنتی می بایست زمان اختلاط را کمی افزایش داد تا فیبرها به طور یکنواخت درون مخلوط توزیع شوند. در کارخانه های آسفالت مرحله ای معمولاً زمان افزوده بین ۱۵- ۵ ثانیه مورد نیاز است که به دمای مخلوط و نوع فیبر مورد استفاده بستگی دارد.

به هنگام تولید اسفالت ماستیک در کارخانه آسفالت باید به موارد زیر توجه کرد:

  • یکنواختی و حفظ دمای اختلاط و تولید آسفالت
  • دمای اختلاط حدود ۱۷۰ درجه سانتیگراد در صورت استفاده از قیر اصلاح شده
  • پیش گرمایی تسمه نقاله ها، سرندها و سایر اجزای متحرک کارخانه با استفاده از مصالح گرم پیش از اضافه کردن قیرهای پلیمری
  • تأمین دپوی مناسب مصالح و کنترل مداوم دانه بندی مصالح ورودی به کارخانه آسفالت
  • تنظیم و کالیبره کردن سیستم تغذیه فیلر، فیبر و مواد ضدعریان شدگی (در صورت نیاز) با توجه به سرعت تولید آسفالت
  • تعیین و حفظ زمان کافی برای اختلاط با در نظر گرفتن اینکه به دلیل استفاده از فیلر زیاد و فیبر، زمان بیشتری نیاز خواهد بود.
  • به منظور کاهش احتمال جداشدگی مصالح و تغییر دانه بندی آسفالت به هنگام بارگیری درون کامیون، روش بارگیری سه مرحله ای اجرا شود.
  • زمان نگهداری آسفالت SMA درون سیلوی ذخیره کاهش داده شود.

به هنگام حمل، پخش و تراکم اسفالت ماستیک باید به موارد زیر توجه کرد:

  • حداقل دمای مجاز محیط (۱۰ درجه سانتیگراد) به هنگام پخش آسفالت SMA کنترل شود. با این وجود، سرعت باد، رطوبت محیط، ضخامت لایه و دمای آسفالت عوامل تعیین کننده هستند.
  • فواصل حمل اسفالت ماستیک تا حد امکان کم باشد و نباید با افزایش دمای آسفالت، فاصله حمل بیشتری را در نظر گرفت، زیرا تحت تأثیر تکان های کامیون باعث ریزش ملات قیری خواهد شد.
  • به دلیل ضخامت زیاد اندود قیری مصالح سنگی، اسفالت ماستیک به کف بارگیر کامیون بیشتر از آسفالت معمولی می چسبد. لذا باید از مواد چرب کننده استفاده کرد و کف بارگیر را به دفعات تمیز کرد.
  • تنها از مواد چرب کننده مجاز از جمله آب صابون یا پودر صابون خشک استفاده شود. استفاده از مواد نفتی به این منظور ممنوع است.
  • قبل از بارگیری بایستی با بلند کردن بارگیر کامیون مواد چرب کننده مازاد را تخلیه کرد.
  • برای کاهش اتلاف دمای اسفالت ماستیک در حین حمل می توان کف بارگیر کامیون را با قیرگونی پوشاند.
  • محلی برای تمیز کردن بارگیر کامیون پس از تخلیه بار آن در نظر گرفته شود.
  • عملیات تولید و پخش آسفالت باید بطور پیوسته ادامه یابد و تعداد دفعات توقف فینیشر اسفالت ماستیک به حداقل برسد. لذا ضروری است که سرعت تولید آسفالت در کارخانه، حمل و تخلیه آسفالت به فینیشر و سرعت غلتک زنی متناسب هم باشند.
  • سرعت تخلیه آسفالت و حرکت فینیشر باید هماهنگ باشند تا حلزونی فینیشر به طور مداوم در ۹۰-۸۵ درصد زمان اجرا بچرخد. این امر باعث می شود تا حلزونی بتواند با کمترین سرعت ممکن بچرخد.
  • از چرخش سریع حلزونی پیشگیری شود، زیرا باعث جداشدگی ملات قیری از درشت دانه ها و بروز نقاط قیرزده در سطح روسازی می شود.
  • اجرای مناسب درزهای طولی بین خطوط مختلف آسفالت SMA امری پیچیده است. کاهش همپوشانی خطوط به مقدارکمتر از ۱۲ میلیمتر بهترین راهکار است. همپوشانی زیاد باعث خرد شدن سنگدانه های مخلوط جدید زیر چرخ غلتک می شود.
  • پیش از خنک شدن آسفالت SMA حاوی قیر خالص تا دمای ۱۳۰ درجه و حاوی قیر اصلاح شده تا دمای ۱۴۰ درجه سانتیگراد، عملیات غلتک زنی تکمیل شود.
  • غلتک چرخ لاستیکی استفاده نشود. از غلتک لرزاننده نیز با احتیاط استفاده شود. ملات قیری آسفالت SMA به چرخ های لاستیکی می چسبد.
  • آسفالت SMA باید تا رسیدن به دانسیته حداقل ۹۷ درصد تراکم نمونه آزمایشگاهی آن متراکم گردد. برای رسیدن به این هدف، آسفالت SMA باید هر چه سریعتر و پیش از خنک شدن متراکم گردد. بنابراین غلتکها باید نزدیک به فینشیر حرکت کنند و هیچ گاه روی آسفالت گرم متوقف نشوند.
  • از غلتک های چرخ فولادی به وزن حداقل ۱۰ تن باید برای تراکم اولیه آسفالت SMA استفاده شود و سرعت این غلتک ها نباید بیش از ۵ کیلومتر بر ساعت باشد. شش تا هشت عبور این غلتک ها برای تراکم آسفالت SMA کافی است.
  • در صورت استفاده از غلتک های لرزان، با فرکانس لرزش بالا و دامنه کم به کار برده شوند.
  • وقوع نقاط قیرزده از مشکلات اجرایی رایج آسفالت SMA است که به دلایلی از جمله توزیع ناهمگن فیبرها، مقدار زیاد مواد چرب کننده در بارگیر کامیون ها، دمای بالای آسفالت، اندود سطحی زیاد، رطوبت زیاد فیلر، مقدار فیلر کم، فاصله حمل زیاد و آب زیاد روی چرخ غلتک ها روی می دهند.

تجربه ای موفق در کشور

امروزه بسیاری از پیست های اتومبیلرانی در کشورهای مختلف دنیا با استفاده از آسفالت SMA ساخته و روکش می شوند. پیست هایی چون سیلوراستون انگلستان و نوربورگرینگ آلمان و سائوپائولو در برزیل از جمله این موارد هستند. همانطور که بیان شد به دلیل استفاده از مصالح مرغوب و ساختار تماس سنگدانه های درشت به یکدیگر و نیز درصد بالای قیر، این آسفالت رویه ای مقاوم در برابر تغییرشکل های دائمی بوده و دوام مناسبی نیز در برابر عوامل جوی دارد. بنابراین با توجه به خرابی های محتمل در پیست های اتومبیلرانی که ناشی از نیروهای شدید ترمزها هستند، استفاده از آسفالت SMA بسیار توصیه می شود. پیست اتومبیلرانی آزادی نیز اولین پیست اتومبیلرانی کشور است که در سال ۱۳۷۳ افتتاح شده و بیش از ۲۰ سال است که به عنوان اصلی ترین و مهمترین پیست جهت انجام مسابقات اتومبیلرانی در کشور مورد استفاده قرار می گیرد. عمر بالای این پیست، عدم بهسازی مناسب در طول دوره بهره برداری و وجود خرابی های متعددی چون ترک های حرارتی در سراسر روسازی و شیارافتادگی و لغزش لایه آسفالتی در محل قوس ها موجب شد تا اجرای عملیات بهسازی کامل در قالب یک پروژه به شرکت راه سازی پاکسارشن ابلاغ گردد که در مرحله اول، شامل اصلاح هندسی مسیر، مرمت زیرسازی از طریق درزگیری و اجرای آسفالت متخلخل (لایه بیندر با دانه بندی باز) جهت به تأخیر انداختن گسترش و روزدن ترک ها و در مرحله آخر، شامل اجرای لایه رویه با استفاده از آسفالت SMA بود. وجود تجربه های ناموفق داخلی در تولید و اجرای آسفالت SMA از یک سو و نیز اهمیت زیاد پروژه مذکور به علت نوع کاربری آن از سوی دیگر، مدیران و کارشناسان شرکت پاکسارشن را بر آن داشت تا با دقت و جدیت بیشتری در این مسیر گام بردارند و با شناسایی و بررسی تمام احتمالات، موجبات موفقیت این پروژه را فراهم نمایند. در این راستا، با انجام مطالعات بسیار و بهره گیری از متخصصین برجسته و انجام آزمایش­های مختلف و همچنین استفاده از اصلاح کننده ها و افزودنی های پلیمری مناسب جهت بهبود خواص آسفالت و پشت سر گذاشتن چند مرحله تولید و اجرای آزمایشی، این شرکت سرانجام در سال ۱۳۹۲ به اجرای موفقیت آمیز این پروژه نائل گردید و با افتتاح پیست مذکور در مهرماه آن سال و برگزاری چندین مسابقه از زمان افتتاح آن تاکنون و رضایت کاربران از کیفیت آسفالت توانست گامی بلند در جهت ارتقای توان علمی و اجرایی کشور بردارد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×