افتتاح آزادراه غدیر (۱۳۹۹.۱۲.۶)

افتتاح آزادراه غدیر

به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي ضمن اعلام اين خبر گفت:‌آزادراه غدير به عنوان حلقه اتصال كليه محورهاي جنوبي استان تهران و البرز از نظر حجم عمليات اجرايي و نوع كار مهندسي بي نظير است و تنها ابرپروژه عمراني كشور است كه طبق برنامه زمانبندي به بهره برداري مي رسد.

وي از تاثير اين محور بر شبكه ارتباطي داخل كشور خبر داد و افزود: اين آزادراه در پايتخت و مركز كشور واقع شده است و از بخش جنوبي استان هاي تهران و البرز عبور مي كند  و ترافيك از شرق استان تهران تا غرب استان البرز و قزوين  در ۱۶۰ كيلومتر را رفع مي كند. در گذشته عبور به خاطر تلفيق ترافيك  ماشين هاي سبك و سنگين عبور از اين مسير حدود ۳ ساعت طول مي كشيد كه با بهره برداري از اين محور ترافيك  ماشين هاي سبك و سنگين از هم جدا و به داخل آزادراه منتقل مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص احجام عمليات اجرايي اين پروژه توضيح داد و اظهار داشت: نزديك به ۵۱ ميليون متر مكعب عمليات خاكبرداري كه برابر با ۵۰ درصد حجم عمليات خاكي اتصال ريلي ريلي ۵ استان به شبكه راه آهن است. اين حجم از خاكبرداري به دليل اين است كه عرض آزادراه بسيار گسترده و حدود ۳۸ متر است

وي با تاكيد بر نقش پدافند غيرعامل اين آزادراه براي پايتخت اظهار داشت: در موارد اضطراري خارج شدن از محورهاي شهر و تبادل بين محورها يك معضل بود و با افتتاح اين آزادراه اگر مسيري قفل بشود با توجه به دسترسي اين پروژه به ۴ آزادراه پايتخت و دو بزرگراه مي توان وارد محور ديگري شد.

معاون وزير راه و شهرسازي آزادراه غدير را دومين آزادراه طولاني كشور كه تا امروز به صورت يكپارچه به بهره برداري رسيده است معرفي كرد و گفت:‌آزادراه غدير ۱۵۸ كيلومتر است كه با راه هاي اتصالي به ۲۲۵ كيلومتر مي رسد و اين عدد بزرگي است.آزادراه تبريز- زنجان با ۳۰۰ كيلومتر اولين آزادراه از نظر طول است كه به صورت يكپارچه به بهره برداري رسيده است.

لینک خبر

تاریخ خبر: ۱۳۹۹.۱۲.۱۱

×