پروژه آسفالت الیافی پلیمری کوچه مسجد جامع بازار با استفاده از پلیمر وستاپلاست ایوانیک آلمان

مسجد جامع بازار تهران، در نزدیکی مسجد امام خمینی واقع شده است و نزدیکترین راه دسترسی به آن، خیابان ۱۵ خرداد کوچه مسجد جامع می باشد. این مسجد کهن سال ترین مسجد تهران است و قبل از انقلاب تنها مسجد جامع تهران بوده است. به دلیل اهمیت این بنا به لحاظ تاریخی و مذهبی و موقعیت مکانی آن در بازار تهران ، لذا راه های دسترسی به آن نیز اهمیت دارد.

برای افزایش طول عمر و مقاومت آسفالت، کارفرمای محترم (شهرداری منطقه ۱۲ تهران) در پروژه کوچه مسجد جامع بازار، استفاده از پلیمر را به پیمانکار پروژه (شرکت شیمی ابزار که در زمینه آسفالت رنگی نیز فعال می باشند) ابلاغ نمود. این پروژه در سال ۱۳۹۵ با استفاده از آسفالت الیافی پلیمری حاوی پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان اجرا شد.

رویه های آسفالتی به دلیل انعطاف پذیری در معرض خرابی های متعدد همچون ترک، خستگی و غیره قرار می گیرد. در حال حاضر، رویه های جاده ها و معابر کشور با استفاده از آسفالت گرم سنتی اجرا میشوند که با مصالح سنگی دانه بندی شده و قیر خالص تولید می شود. دوام ناکافی این آسفالت در تحمل فشارهای وارده، متوسط عمر مفید آن را در کشور به کمتر از پنج سال رسانده است که این موضوع منجر به اختصاص اعتبارات و بودجه های هنگفت به این صنعت گردیده و هر ساله باعث هدر رفتن سرمایه های زیادی می شود. لذا با علم بر حجم بالا و روز افزودن وسایل نقلیه و افزایش تردد ها از یک سو و عمر کوتاه و خرابی های متعدد رویه های آسفالتی رایج از سوی دیگر، نیاز به استفاده ازآسفالت با دوام امری ضروری به نظر می رسد. در این مسیر، استفاده از آسفالت الیافی پلیمری با مشخصات عملکردی فوق العاده و جایگزین نمودن آن با آسفالت گرم سنتی در جاده ها و معابر پر تردد کشور، راهکاری مناسب و مقرون به صرفه است و سال ها است که در کشور های پیشرفته به طور موفق اجرا می شود.

 

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.

پروژه آسفالت الیافی پلیمری کوچه مسجد جامع بازار با استفاده از پلیمر وستاپلاست ایوانیک آلمان مسجد جامع بازار تهران، در نزدیکی مسجد امام خمینی واقع شده است و نزدیکترین راه دسترسی به آن، خیابان ۱۵ خرداد کوچه مسجد جامع می باشد. این مسجد کهن سال ترین مسجد تهران است و قبل از انقلاب تنها مسجد […]