اجرای پروژه اسفالتی بزرگراه شهید صیاد شیرازی با استفاده از آنتی استریپر ایوانیک آلمان

بزرگراه شهید صیاد شیرازی در شهر تهران، یکی از بزرگراه های پر تردد است که از بزرگراه شهید بابایی شروع و در میدان سپاه پایان می یابد. به دلیل تردد بسیار، آسفالت این بزرگراه در معرض آسیب می باشد که این امر موجب گردید از اسفالت مقاوم در روسازی این بزرگراه استفاده شود.

برای ارتقاء کیفیت آسفالت و اجرای اسفالت مقاوم برای این بزرگراه، کارفرما (سازمان مهندسی شهرداری تهران) در این پروژه به مقوله دوام رطوبتی توجه نمود و پس از بررسی این مورد توسط مشاور پروژه (شرکت فرادید)، استفاده از افزودنی آنتی استریپر شرکت ایوانیک آلمان به پیمانکار (شرکت پاکسارشن) ابلاغ گردید و در پروژه مذکور در سال ۱۳۹۵ استفاده شد.

معمولا چسبندگی قیر به مصالح سنگی در غیاب آب بدون مشکل انجام می شود اما از آنجا که مصالح سنگی سریعتر و بهتر از قیر با آب آغشته می شوند، لذا حضور آب نه تنها در تهیه آسفالت مشکلاتی را ایجاد می کند، بلکه در مراحل بهره برداری نیز به آن خسارت وارد کرده و سبب از بین رفتن یا ضعیف شدن اتصال قیر به مصالح سنگی می شود. عریان شدگی آسفالت به دلیل آنکه به طور مستقیم از وجود رطوبت ناشی می شود، آسیب دیدگی رطوبتی نیز نامیده شده و البته برای ساخت اسفالت مقاوم برای روسازی، باید بر روی به حداقل رساندن خسارت های ناشی از عریان شدگی تمرکز شود.

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.

اتوبان شهید صیاد شیرازی

اجرای پروژه اسفالتی بزرگراه شهید صیاد شیرازی با استفاده از آنتی استریپر ایوانیک آلمان بزرگراه شهید صیاد شیرازی در شهر تهران، یکی از بزرگراه های پر تردد است که از بزرگراه شهید بابایی شروع و در میدان سپاه پایان می یابد. به دلیل تردد بسیار، آسفالت این بزرگراه در معرض آسیب می باشد که این […]