اجرای آسفالت لاستیکی در اصفهان

سازمان عمران شهرداری اصفهان در سال ۱۳۹۰ به منظور کاهش صدای ناشی از حرکت وسائط نقلیه، از آسفالتی نوین با استفاده از پودر لاستیک های فرسوده و پلیمر اصلاح کننده آسفالت در ورودی مجتمع تولیدی صفه استفاده نموده است. با توجه به استفاده پودر لاستیک ضایعاتی در این نوع آسفالت، اجرای آسفالت لاستیکی کمک شایانی به حفظ محیط زیست و بازیافت انواع لاستیک فرسوده و کهنه شده است.

با توجه به خاصیت الاستیکی و انعطاف پذیر بودن اسفالت لاستیکی، این نوع آسفالت در اطراف محیط های حساس به سر و صدا همچون بیمارستان ها، مدارس و در دوربرگردان ها و سرعت گیرها می تواند کاربرد زیادی داشته باشد.

طی سه دهه اخیر استفاده از پودر لاستیک های ضایعاتی در مخلوط های آسفالتی در درجه اول به منظور بهبود کیفیت آسفالت و در درجه دوم به دلیل حفاظت از محیط زیست مطرح شده است. این مواد در واقع پودر لاستیک تایرهای کهنه و فرسوده است. پودر لاستیک ساختمان شبکه ای دارد و در نتیجه در بخش مالتن قیر محلول نمی باشد. استفاده از اسفالت لاستیکی  مشکلاتی در حین اجرا دارد همچون به سختی ترکیب شدن با قیر و چسبندگی به غلتک که با استفاده از پلیمر وستانمر این مشکلات رفع می شود و نیز خصوصیات رفتاری آسفالت نیز بهبود می یابد.

پلیمر وستانمر بسیاری از مشکلات ناشی از پودر لاستیک را حل نموده است که به دلیل بهبود ویژگی های شیمیایی آسفالت تهیه شده با پودر لاستیک می باشند:

  • بوی بو لاستیک
  • چسبندگی لاستیک
  • پیر شدگی لاستیک
  • جدا شدن اجزاء لاستیک

 

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمرهای وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.

اجرای آسفالت لاستیکی در اصفهان سازمان عمران شهرداری اصفهان در سال ۱۳۹۰ به منظور کاهش صدای ناشی از حرکت وسائط نقلیه، از آسفالتی نوین با استفاده از پودر لاستیک های فرسوده و پلیمر اصلاح کننده آسفالت در ورودی مجتمع تولیدی صفه استفاده نموده است. با توجه به استفاده پودر لاستیک ضایعاتی در این نوع آسفالت، […]