اجرای پروژه بزرگراه علامه عسکری با استفاده از آنتی استریپر ایوانیک آلمان

بزرگراه علامه عسگری در جنوب تهران واقع است و یکی از مسیر های اصلی و مهم در آن منطقه به حساب می آید که حجم ترافیک بالایی دارد .

مصالح استفاده شده برای آسفالت این بزرگراه دارای درصد سیلیس بالا می باشد. در مورد این نوع مصالح، مقاومت بیشتر است ولی احتمال شن زدگی و عریان شدگی نیز بیشتر می گردد. بخاطر توجه کارفرمای محترم پروژه (سازمان مهندسی شهرداری تهران) و مشاور پروژه (شرکت فرادید) به کیفیت و دوام رطوبتی آسفالت، که امری بسیار مهم در استحکام و طول عمر آسفالت می باشد، استفاده از افزودنی آنتی استریپر به پیمانکار پروژه (شرکت میلاد پاکدشت) ابلاغ شد. پروژه روسازی آسفالتی بزرگراه علامه عسگری در سال ۱۳۹۵ با استفاده از آنتی استریپر شرکت ایوانیک آلمان انجام شد.

عریان شدن سنگدانه ها از اندود قیری، پدیده ی فراگیری در مخلوط های آسفالتی است، که در آن آب جایگزین پوشش قیری سطح سنگدانه ها می شود. پدیده عریان شدن بیشتر به خاصیت چسبندگی قیر و مصالح سنگی مربوط می شود. برای مقابله با این نوع آسیب دیدگی، باید خاصیت چسبندگی قیر و سنگ بهبود یابد، که یکی از راه های دستیابی به آن از طریق افزایش ضخامت اندود قیری، با مصرف قیر اصلاح شده با افزودنی آنتی استریپر است. آنتی استریپر مایع ضد عریان شدگی برای افزایش چسبندگی قیر به مصالح سنگی و کاهش حساسیت رطوبتی آسفالت گرم است. این افزودنی­ها، کشش سطحی بین قیر و سنگدانه ­ها را کاهش می­دهند و در نتیجه چسبندگی قیر و مصالح سنگی افزایش می­ یابد.

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.

بزرگراه علامه عسگری

اجرای پروژه بزرگراه علامه عسکری با استفاده از آنتی استریپر ایوانیک آلمان بزرگراه علامه عسگری در جنوب تهران واقع است و یکی از مسیر های اصلی و مهم در آن منطقه به حساب می آید که حجم ترافیک بالایی دارد . مصالح استفاده شده برای آسفالت این بزرگراه دارای درصد سیلیس بالا می باشد. در […]