اجرای بازیافت آسفالت گرم درجا برای اولین بار در دنیا با استفاده از آنتی استریپر ایوانیک آلمان

گردنه سلماس قوشچی که در آذربایجان غربی واقع است جزء مسیر های پر تردد می باشد که گذرکاهی برای ماشین های سنگین حامل بار است.

پروژه بازیافت آسفالت گرم درجا برای اولین بار با استفاده از جوان کننده قیر به همراه آنتی استریپر شرکت ایوانیک آلمان با توجه به نوع مصالح آن منطقه و نیاز به این افزودنی توسط شرکت عمران سازه باربد در سال ۱۳۹۵ با کارفرمایی راهداری در گردنه سلماس- قوشچی انجام شد. شرکت عمران سازه باربد به عنوان تنها شرکت دارنده تجهیزات بازیافت آسفالت گرم درجا در ایران، پس از بررسی اثرات متقابل آنتی استریپر و جوان کننده بر یکدیگر نسبت به استفاده از هر دو این مواد در آن پروژه اقدام نمود.

امروزه بیش از ۲۰ میلیون کیلومتر از راه های برون شهری و معابر درون شهری جهان با روکش آسفالتی پوشش داده شده اند. برای حفظ ایمینی و ماندگاری این راه ها هر سال بیش از یک میلیون کیلومتر از آنها نیاز به مرمت و بازسازی دارند . در کشور ما شرایط سخت آب و هوایی ، حجم بالای ترافیک ، تحمل بارهای اضافی و همچنین کیفیت نا مطلوب احداث ، نگهداری و تعمیرات راه ها از عوامل موثر در تخریب سریع روکش جاده ها هستند. دست اندر کاران نگهداری راه ها طی دهه های اخیر به منظور یافتن بهترین راه حل برای بازیافت و حفظ مصالح موجود در روکش های فرسوده ، تلاش نموده و روش های مختلف بازیافت را مورد آزمایش قرار داده اند. در این میان یکی از کاربردی ترین روش ها «بازیافت گرم درجا» موسوم به HIR می باشد . شرکت مارتک توانسته است با ابداع ماشین آلات نسل سوم این تکنولوژی موسوم به AR2000 فرایند انحصاری و بهینه ای را برای رفع اکثر مشکلات و معایب روسازی های آسفالتی ارائه دهد که ضمن مطابقت با مقررات زیست محیطی ، پاسخگوی مناسبی به ضرورت های فنی و اقتصادی در عرصه صنعت بهسازی روکش های آسفالتی باشد. شرکت عمران سازه بارد مجری انحصاری بازیافت آسفالت گرم درجا با استفاده از تکنولوژی HIR در ایران می باشد .

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.

جاده سلماس – قوشچی

اجرای بازیافت آسفالت گرم درجا برای اولین بار در دنیا با استفاده از آنتی استریپر ایوانیک آلمان گردنه سلماس قوشچی که در آذربایجان غربی واقع است جزء مسیر های پر تردد می باشد که گذرکاهی برای ماشین های سنگین حامل بار است. پروژه بازیافت آسفالت گرم درجا برای اولین بار با استفاده از جوان کننده قیر […]