آسفالت اصلاح شده با پودر لاستیک

آسفالت اصلاح شده با پودر لاستیک

با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی در شهرها که سالانه هزینه‌های میلیاردی به شهروندان و شهرداری تحمیل می‌کند آسفالت معابر است و با وجود صرف هزینه‌های زیاد همچنان معابر شهری از آسفالت مطلوبی برخوردار نیستند. سازمان عمران شهرداری همدان، برای اولین بار آسفالت اصلاح شده با پودرلاستیک و پلیمر وستانمر شرکت ایوانیک آلمان زا در سال ۱۳۹۵ در این استان تولید و اجرا نمود.

آسفالت اصلاح شده با پودرلاستیک دارای ویژگی‌های بسیاری است که می‌توان به انعطاف‌پذیر بودن زیر بارهای ترافیکی، کاهش تشکیل یخ در لایه آسفالتی و کاهش ترک‌خوردگی‌های انقباضی آن اشاره کرد. در زمینه کیفیت تولید و اجرای آسفالت معابر باید گفت که با نظارت تخصصی و صحیح می‌توان تا حدودی مشکلات مربوط به این دو بخش را کاهش داد و در زمینه شرایط اقلیمی با توجه به سردسیر بودن مناطقی همچون همدان، تخریب‌هایی مانند ترک‌خوردگی‌های انقباضی به وجود می‌آید که برای حل این مشکل باید از آسفالت‌های پلیمری همچون آسفالت اصلاح شده با پودر لاستیک استفاده نمود.

استفاده از پودرلاستیک های ضایعاتی در مخلوط های آسفالتی در درجه اول به منظور بهبود کیفیت آسفالت و در درجه دوم به دلیل حفاظت از محیط زیست مطرح شده است. این مواد در واقع پودر لاستیک تایرهای کهنه و فرسوده است که تاثیر بسیار مطلوبی بر روی کیفیت آسفالت نیز دارد.

پلیمر وستانمر نیز با دوز مصرفی کم ترکیب پودر لاستیک با قیر را بدون نیاز به هم زن (High Shear) تسهیل می نماید. این پلیمر در ترکیب با پودرلاستیک به کار رفته و مشکلات استفاده از آن را رفع و نیز خواص آسفالت را بهبود می بخشد.

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.

×