مقاوم سازی آسفالت پل سردار همدانی (۱۳۹۹.۱۱.۱)

آسفالت پل سردار همدانی مقاوم‌تر می‌شود

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان از استحکام بیشتر آسفالت پل سردار همدانی با بهره‌گیری از پلیمر آنتی استریپر در مقابل سرما و رطوبت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی این سازمان، احسان صباغی بیان کرد: استفاده از پلیمر آنتی استریپر در فرایند تولید آسفالت به جهت مخلوط شدن سریع با قیر باعث افزایش چسبندگی قیر به سنگدانه‌ها می‌شود.
وی ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: ما در کارخانه آسفالت با استفاده از پلیمر آنتی استریپر ضمن افزایش چسبندگی قیر به مقاومت بالای آسفالت در مقابل شن‌زدگی دست پیدا کردیم و این محصول از ترک‌خوردگی حرارتی و انقباضی آسفالت جلوگیری می‌کند.
صباغی در ادامه افزود: این محصول افزودنی مایع قیر که مایه آن پلی آمین‌های فنی اسیدی است به‌دلیل ایجاد چسبندگی ضدرطوبتی که در قیر به‌وجود می‌آورد و با توجه به عملکرد بالایی که در کیفیت مطلوب آسفالت دارد و هزینه مناسب آن تحولی در آسفالت ایجاد کرده که به‌مرور زمان قابل مشاهده است.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری همدان، گفت: آسفالت پل سردار همدانی به جهت تردد بالا و شرایط آب و هوایی شهر با بهره‌گیری از این فرایند قطعا مقاوم و مستحکم‌تر می‌شود؛ زیرا این افزودنی تا کاهش دمای مورد نیاز به میزان ۳۰ درجه سانتیگراد نیز مقاوم است.
وی بیان کرد: از ویژگی‌های افزودنی پلیمر آنتی استریپر می‌توان به جهت پوشش یکنواخت قیر در همه سطوح خشک و مرطوب و خاصیت اتصال‌دهندگی و چسبندگی بالا در مصالح (قیر و سنگ‌دانه‌ها) و ثبات حرارتی عالی هنگام ترکیب با قیر در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به‌عنوان پیونددهنده و عامل ضد رطوبت اشاره کرد.
صباغی درباره آزمایش‌های انجام شده محلول آنتی استریپر در آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک، گفت: این محلول به‌منظور آزمایش دوام رطوبتی و عملکردی مخلوط‌های آسفالت‌های معمولی و اصلاح شده امتحان خودش را پس داده است.
وی درباره آزمایش‌های انجام شده گفت: در آزمایش اثر آب برمخلوط‌های آسفالتی به روش آب جوشان، تعیین نسبت استحکام و نسبت مقاومت فشاری، نسبت مقاومت کششی غیرمستقیم و در بخش عملکرد مخلوط آسفالتی در آزمایش تراکم نتایج مطلوب و مثبتی به دست آمده است.
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی درباره اجرای آسفالت پل سردار همدانی اظهار کرد: با توجه به تصمیم مدیریت شهری مبنی بر بازگشایی سریع فاز یک تقاطع سردار همدانی، سازمان عمران نیز در راستای فعالیت‌های خود به‌طور جدی با گروه‌های اجرایی در صدد پخش و تسطیح آسفالت روگذر سردار همدانی برآمده است.

لینک خبر

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹.۱۱.۱

 

افزودنی آنتی استریپر ایوانیک آلمان با نام تجاری TEGO Addibit L300 برای تامین دوام رطوبتی آسفالت استفاده می شود.

پلیمر وستنامر شرکت ایوانیک آلمان در ترکیب با پودر لاستیک استفاده می شود.

پلیمر وستاپلاست شرکت ایوانیک آلمان دامنه عملکردی قیر را در دماهای بالا و پایین افزایش می دهد.

امولسی فایر PKF برای تهیه قیر امولسیونی عملکردی بسیار عالی دارد.

غلیظ کننده قیر امولسیونی (تیکنر) شرکت ایوانیک آلمان برای بهبود غلظت قیر امولسیونی بسیار پرکاربرد می باشد.

وستاوکس بهبود دهنده ی PG قیر با کارایی بهتر از ساسوبیت.

×