افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه -دهدشت

افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه -دهدشت

افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه -دهدشت 

قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت به طول ۲۸ کیلومتر با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، سیدموسی خادمی استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آیین بهره برداری از این طرح، میزان اعتبار هزینه شده برای قطعه دوم جاده ملی پاتاوه- دهدشت را افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
خیرالله خادمی گفت : این قطعه همچنین مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲هزار و۸۲۰ متر است.
وی تصریح کرد: این جاده به طول ۱۳۷۷کیلومتر از مهمترین طرح های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از ۴۰۰روستای محروم در ۲شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه، ۴۰۰میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران این جاده ارتباطی ظرف ۱۰۰روز آینده به طور کامل پرداخت خواهد شد، گفت که میزان اعتبارات تخصیص یافته این طرح در سال ۹۶ افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال است.
خادمی با اشاره به اهمیت این جاده ارتباطی به عنوان حلقه اتصال و محور کریدور شمال به جنوب، بیان کرد: از مجموع ۱۳۷کیلومتر کل مسیر حدود ۶۳۳کیلومتر آن باقی مانده که تا سال ۹۷ به طور کامل بهره برداری خواهد شد.
وی، میانگین پیشرفت ۶۳ کیلومتر باقی مانده این جاده ارتباطی را بالای ۶۰ درصد ذکر کرد و گفت: حدود ۲۲هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت تخصیص یافته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: بر اساس برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده افزون بر ۸۳۸۸ کیلومتر راه آهن درکشور تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد که تاکنون ۵۰۰ کیلومتر آن آماده شده است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×