تعریف شش پروژه راهسازی در زنجان

Bond Coat spraying

پروژه های راهسازی در زنجان

پروژه های راهسازی در زنجان ۳۶۰ کیلومتر توسعه بزرگراهی و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در قالب شش محور برای ارتباط با شش استان تعریف شده است.

مازندشورا:کلیم الله وثوقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در معرفی پروژه‌های در دست احداث این اداره کل توضیح داد: اکنون ۳۶۰ کیلومتر توسعه بزرگراهی و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در قالب  شش محور برای ارتباط با  شش استان تعریف شده  که شامل محورهای زنجان- بیجار، خدابنده- همدان، زنجان- قزوین، زنجان- تخت‌سلیمان، زنجان- منجیل و زنجان- کلور است. اخیرا عملیات احداث باند دوم بزرگراه زنجان-ابهر-تاکستان به طول ۱۰۶ کیلومتر شروع شده که ۸۰ کیلومتر این پروژه در استان زنجان عملیاتی شده و به پیشرفت ۱۰ درصدی رسیده است. از سوی دیگر عملیات احداث چهار قطعه بزرگراه سلطانیه-خدابنده-همدان به طول ۸۰ کیلومتر به پیشرفت ۲۰ درصدی رسیده است. همچنین تاکنون ۱۵ کیلومتر از بزرگراه زنجان-بیجار افتتاح شده و نیز احداث محور زنجان-دندی به طول ۹۰ کیلومتر مراحل ساخت را سپری می‌کند.

وی افزود: ساخت محور زنجان-منجیل به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجراست و  از دیگر پروژه‌های استان می‌توان به احداث محور درام-کلور با اعتبار کلی ۲۴ میلیارد تومان اشاره کرد.

وثوقی همچنین خبر داد: تا یک سال دیگر عملیات ساخت چهار تقاطع غیرهمسطح در محورهای ترانزیتی ابهر-مرشون، مسیر ارتباطی به خرمدره، عمیدآباد و مسیر ارتباطی ماهنشان به آزادراه به پایان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان همچنین عنوان کرد: ۱۸ درصد جمعیت مرکز استان زنجان در ۱۷۸ هکتار سکونتگاه غیررسمی مستقر هستند. بر اساس مطالعات صورت گرفته در استان زنجان فقط سکونتگاه‌های غیررسمی در مرکز استان شناسایی شده‌اند که مساحت ۱۷۸ هکتاری را به خود اختصاص می‌دهند. این سکونتگاه‌های غیررسمی که مناطق حاشیه‌نشین شهر زنجان هستند در هفت محله شامل اسلام‌آباد، نجف‌آباد، خاندره، سایان، شهدا، گوجیک و فاطمیه مستقر هستند و جمعیتی بالغ بر ۶۶ هزار و ۶۵۹ نفر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×